Økonomisk modellering har mange applikasjoner for virksomheter under vekst - fra å skaffe kapital til budsjettering, prognoser eller verdivurderinger. Lær mer:
Ineffektive CRM-systemer fører til store inntektstap over tid. Slik finner du ut om du trenger CRM-optimalisering, og hvordan du kommer i gang med det.
Distribusjonskanaler trenger mye planlegging, spesielt i tider med vekst og ekspansjon. Slik lager du en effektiv distribusjonskanalstrategi:
Modellen hvor man har en lav allokering til aktiva har blitt standard i mange bransjer i 2021. Å fokusere på drift og teknologi i stedet for harde eiendeler kan være veldig fornuftig.
Å analysere arbeidskapital spiller en viktig rolle i grenseoverskridende selskapstransaksjoner. Her er en liste over de beste fremgangsmåtene du bør huske på.
Markedsanalyse er helt avgjørende for å lage en levedyktig vekststrategi. Disse verktøyene for markedsanalyse brukes profesjonelt over hele verden:
Selskapstransaksjoner som fusjoner og oppkjøp er kompliserte i seg selv, men ved ekspansjon til Europa og Norden dukker det opp enda flere utfordringer.
Teknisk og IT-relatert due diligence er utrolig viktig under globale bedriftstransaksjoner fordi problemer med cybersikkerhet eller databeskyttelse kan føre til bøter og tap.
Hvis virksomheten din opplever eksplosiv vekst, må du ta hensyn til flere utfordringer enn noen gang. Her er en liste over ting du bør huske på.
Globale selskapstransaksjoner krever grundig due diligence. Flere samsvars- og skattespørsmål oppstår når global due diligence ikke er god nok. Lær mer.
En riktig gjennomført analyse av muligheter i markedet vil åpne øynene dine for utallige vekststrategier. Les mer i denne artikkelen.
Hva er din strategi for organisk vekst og hvordan få fart - les mer i denne artikkelen.
Å forstå de mest sentrale markedsdrivere er helt avgjørende for både organisk og investeringsstøttet vekst. Her er de viktigste driverne for det europeiske markedet.
Vi har sett dusinvis av salgsavdelinger underprestere på grunn av feil KPI-valg. Følgende liste hjelper deg med å velge de beste KPI-ene for vekst i salgsavdelingen.
Skatt er en viktig del å vurdere for et firma under vekst. Vi viser deg hva du burde fokusere på!
Det er ikke alltid lett å vite ditt neste steg for å vokse. Salgsansvarlig Ali gir deg grunnene til at strategisk prosjektledelse burde være ditt neste steg!
Vet du hvordan du best kan bruke “Due Diligance” for å vokse i Europa?
Stolt sponsor hvor vi i Adaptik tar del av det lokale samarbeidet regionens nettverk nummer 1 og samtidig bidrar med støtte til lokalidretten.
Ikke begrens deg selv ved å kun fokusere på én type bedriftsvekst.
Hvordan kan du skape et motivert salgsteam med høy moral og gjennomslagskraft? Bruk møtebookere for å komme i kontakt med ferske prospekter med et høyt interessenivå!
Ikke la teamet ditt brenne seg ut på lite interesserte prospekter, øk moral og gjennomslagsprosent ved å delegere møtebooking eksternt.
Slik skaper du vekstkulturen som gir deg bedre ytelse og økt innsats. Athina gir deg rådene for å komme i gang.
Senior kundekonsulent Linus gir deg en enkel guide på hvordan ekspandere fra Norge til Norden - hvilke trinn gjør du og hva bør du tenke på i nye markeder.
Slik gjør legger du opp veksten på riktig måte. 3 enkle steg som er grunnsteinene i vekststrategien.
Vi har hjulpet klienter med solid vekst første halvår. Se her hvordan det har gått sammen med en sommerhilsen fra teamet.
Hva er en vekststrategi og hvorfor er det viktig? Her er komponentene for en vellykket vekst og 3. råd som gir deg et godt grunnlag.
Her kommer nyheter, artikler og annen viktig informasjon for alle som kjenner selskapet.